Ангелкова представи българския туризъм пред кметове от германския регион Щутгарт

Ангелкова

Германия е първи пазар за чуждестранни туристи у нас за миналия летен сезон, за лято 2018 г. очакваме ръст от около 5%

Tова стана ясно от думите на министърът на туризма Николина Ангелкова, която  представи приоритетите и стратегията в туризма пред представители на Християндемократическия съюз от региона на Щутгарт. Делегацията бе водена от председателя на регионалната структура на ХДС д-р Йоахим Пфайфер, а сред участниците са председател на съюза на регион Щутгарт, а също бивши и настоящи кметове.

„Германия е първи пазар за чуждестранни туристи през миналия летен сезон. В периода юни-септември 2017 г. у нас са били повече от 700 хил. германски посетители. През това лято очакваме ръст от около 5% на туристи от Германия“, заяви пред гостите министър Ангелкова.

В първите четири месеца на година чуждестранните туристически пътувания от Германия са повече от 18 хил. През миналата година те са над 870 хил., като се отчита нарастване от 5,3%. Така страната се нарежда на трето място сред водещите пазари за входящ туризъм в страната.

Министърът отбеляза, че Германия е приоритетен пазар за нас и работим активно, за да го развиваме. Имаме ползотворно партньорство с големите туроператори, както и специална маркетингова кампания. Тя открои пред гостите възможностите на България да предложи  богат туристически продукт от морски и зимен туризъм, през културно-исторически и спа до голф и адвенчър туризъм.

Министър Ангелкова говори и за дела на българския туризъм в БВП на страната- около 13% и отбеляза, че секторът е в топ 5 на индустриите. През 2017 г. приходите от международни туристически пътувания в България възлизат на 3,5 млрд. евро и се отчита ръст от 9,3% в сравнение с 2016 г. Много е важно, че страната ни е сигурна дестинация, което ни дава стабилна основа за устойчиво развитие на сектора, посочи още министърът.

Един от приоритетите на правителството е намаляването на административната тежест, в продължение на тази политика Министерството на туризма направи промени в нормативната база, с които се значително се облекчава работата на бизнеса, обясни министър Ангелкова. Тя поясни, че с изменения в Закона за туризма са отпаднали 19 вида документи, което облекчава сертифицирането и регистрационните режими.

Съвместно с 11 страни от Балканския регион разработваме туристически продукт за привличане на туристи от далечни пазари, информира още Ангелкова. Тя уточни, че с проекта за Балкански маршрут регионът ще промотира  културно-историческото си наследство.  Тази инициатива е един от успехите по време на Българското председателство на Съвета на ЕС, коментира още министърът.

На въпроси на гостите за стратегията за туризма министър Ангелкова отговори, че има планове за привличане на повече гости в регионите и вътрешността на страната. Целта на ведомството е да утвърди страната като целогодишна дестинация. „И министерството, и местните власти имат множество дейности, с който да се развива качествен туристически продукт“, каза още министър Ангелкова. Тя даде пример с множеството спортни събития на световно ниво, които се организират у нас, както и избирането на Пловдив за европейска столица на културата през следващата година.