Българска инициатива: Туристическите платформи да рекламират само хотели, регистрирани по съответното национално законодателство

България ще предложи създаването на европейско законодателство, с което да се изисква туристическите интернет платформи да проверяват дали обектите, регистрирани при тях, реално са регистрирани в съответните държави.

Целта е тези платформи да рекламират само тези места за настаняване, които са регистрирани според изискванията на съответното национално законодателство. Това каза пред журналисти министърът на туризма Николина Ангелкова след участието си в пресконференция в рамките на туристическата борса в Интер експо център.
Само в една голяма интернет платформа има над 10 000 регистрирани места за настаняване от България, докато в официалния туристически регистър те са 6144, информира още Ангелкова и допълни, че на европейско ниво тази разлика е в пъти по-голяма.

Министърът уточни, че българската инициатива е представена на срещата на министрите на туризма от ЕС в София.
Ангелкова

Министърът съобщи още, че предстои работа и по идеята за общоевропейска интернет платформа, която да улесни наемането и предлагането на работна ръка, като платформата ще под егидата на ЕК. На първо време става дума за кадри в туризма, но впоследствие може да бъде надградена и с други професии, за които има нужда от квалифицирани специалисти. Министър Ангелкова изрази надежда в рамките на българското председателство да има повече конкретика за това от кога ще стане активна платформата.
Ангелкова информира, че на днешното заседание на МС премиерът Бойко Борисов е съобщил, че след разговор с председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер е станало известно, че за цялостна дигитализацията, а не само в сектор „туризъм“, ще бъдат отпуснати почти 30 – 40 млрд. евро за целия ЕС и за Западните Балкани.