Как храната влияе на настроението ни?

настроението

Замисляли ли сте се, че лошото настроение може да бъде предизвикано от липсата на дадени хранителни вещества?

Това има научно обяснение, а експерти съветват да не подценявате грижата за психическото здраве.

Когато се почувствате без настроение, стресирани, разсеяни или нервни, първо потърсете нещо за хапване или просто чаша вода.

Поговорката „ти си каквото ядеш“ важи напълно в случая. Начинът на хранене и състоянието на стомаха и червата имат много общо с психичното здраве и моментното настроение. Диетологът Шона Фолиси нарича стомаха „втория мозък“ на тялото заради връзката му с производството на серотонин (известен още като един от невротрансмитерите в тялото, които регулират настроението) и имунната система.

настроението

„Храната, която поглъщаме, засища или добрите, или лошите бактерии в червата“, обяснява диетологът. „Захарта, която често се промъква в нашите храни, отива директно при лошите бактерии и нанася щети на добрите. Същото важи за алкохола, рафинираните въглехидрати и обработените храни“.

Д-р Майкъл Валд, диетолог, обяснява за серотонина, че е химичното вещество, което отговаря за „добрите емоции“. Важен е за чревния тракт, за функцията на нервната система и спомага за пълноценния сън. Така че колкото по-здрави са червата Ви, толкова е по-голям шансът да подобрите настроението си.

настроението

Д-р Елизабет Тратнър, лекар, специалист по акупунктура, твърди, че храносмилателната система е най-уязвимата връзка, която тялото има с външния свят. Тя обяснява, че след поглъщане, храната прекарва три дни в храносмилателния тракт, прониква в чревните стени и се поемат от кръвоносната система и тъканите в тялото.

„Цялостното Ви здравословно състояние е засегнато от храната, която приемате“, допълва тя. „Храносмилателната система комуникира с мозъка и играе ключова роля при някои заболявания, затова е добре да приемате пробиотици ежедневно и да избягвате  храни с голямо количество рафинирана захар, естрогени и мазнини“.

настроението

Следващият път, когато пазарувате, добавете някои пробиотици в кошницата и се опитайте, ако не да изключите, поне да сведете до минимум храните с рафинирана захар. Наблюдавайте промяната в настроението си и изгответе собствен хранителен план.

Източник: Elite Daily