Румен Драганов пред FN: Eвропредседателството компенсира спада на зимни туристи заради липсата на сняг

420 хиляди туристи в България само за месец януари и това при липсата на достатъчно сняг. Според Румен Драганов от Иститута за анализи и оценка в туризма това се дължи на Българското европредседателство. Има и голям скок на градските туристи в София.

Как се развива зимния туризъм?

Зимният утризъм е в пълен ход. Приключваме януари с 420 хиляди чужди туристи, които са ни посетили. Една част са дошли за ски и сноуборд, друга е по разлини програми за културен туризъм в градска и историческа среда. Това са туристите дошли с нискотарифните авиокомпании, хора, които идват с цел бизнес.

Като цяло зимният туризъм започна с по-малко сняг в началото и доведе до спад от 30% на записванията, главно от Скандинавските пазари. Четири чартара бяха пред провал. Културният туризъм процъфтява заради европредседателството ни и многото посещения.

Като цяло как ще завърши зимния сезон?

Очакваме повече туристи тази година заради рекламата на България, която се прави. Ежедневно сме в над 500 медии в Европа заради европредседателството. Посещението на Ангела Меркел пак е ключова реклама, сега премиерът беше в Давос, срещите му с важни държавни лидери ни рекламират достатъчно. В пъти  е увеличена реклама на страната ни и това ще доведе до повече туристи.

Тези 6 месеца достатъна реклама ли са, за да последва и по-висок и траен ръст на туристи и след това?

Това е реклама и то голяма. И при другите страни, които са били председатели на ЕС, е имало ръст на туристите не само по време на председателството, но и след това. Рекламата се увеличава. Когато България е в 500 медии ежедневно е добро послание за една мирна дестинация, добре развиващата се, която има какво да покаже. Дори посланията стигат извън Европа.

Защо имаше срещи с японстия премиер, с други държавни лидери от света. Това ще доведе до интерес към България като туристическа дестинация и като сигурна страна за повече инвестиции.